Jak efektivně prodávat autoservis?
Rozhodneme-li se začít podnikat v oblasti autoopravárenství, musíme čelit velké konkurenci, včetně pevně zakořeněných společností s vysokou místní popularitou. Efektivní marketing od prvních dnů podnikání, a dokonce ještě před jeho zahájením, vám umožní úspěšně získávat nové zákazníky a postupně se posouvat k vedoucí pozici. Marketingové aktivity pro automobilové služby bychom měli rozdělit na místní marketing a online marketing.
Vizuální identita je pevným základem silné značky autoservisu
Na začátku dobrodružství při vytváření vizuální stránky značky byste měli především dbát na její konzistenci. Jedna barevná paleta, používání předem vybraných písem a přijetí jednotného grafického designu všech reklamních materiálů vám umožní vybudovat profesionální a jednoznačnou asociaci značky autoservisu v očích zákazníků, která je tak důležitá při budování vaší pozice na trhu.
Připravit pro autoservis stránku značky vám pomůže vytvořit silnou image značky.
Navrhněte profesionální logo, které bude odrážet značku vaší dílny.
Pro návrh profesionálního loga autoservisu můžete využít generátory dostupné na webu. Většina nejoblíbenějších řešení nabízí možnost vygenerovat logo a dokonale ho přizpůsobit vaší současné firemní identitě.
Dejte o sobě vědět ve svém okolí – jak vytvořit účinnou venkovní reklamu?“
Většinu vašich budoucích zákazníků budou tvořit majitelé vozidel z okolí nebo regionu, ve kterém se vaše společnost nachází. Z tohoto důvodu je tak důležité, aby se o vašich službách dozvěděli především oni. Z tohoto důvodu byste měli zvážit pořízení billboardu podél frekventované silnice, umístění reklamy na vývěsní tabuli a investovat do výrazného označení samotné dílny. Tisk a většina formátů analogové venkovní reklamy vyžaduje speciální dovednosti, proto doporučujeme využít služeb specializované reklamní agentury, která vám pomůže s výběrem reklamních technik a správně připraví návrh podle požadavků tiskárny, případně reklamu vyrobí ve svém studiu.
Jak propagovat autoservis na internetu?
Vytvořte si silné webové stránky – jak na to levně a efektivně?
Webové stránky jsou nezbytnou součástí marketingu a prodeje každé moderní firmy. V průběhu let se trendy v tvorbě webových stránek měnily, technologie se stávaly stále dokonalejšími, takže náklady na jejich vytvoření představují značný výdaj zatěžující rozpočty začínajících firem.
Časy se dramaticky změnily a umožnily vám vytvořit si jednoduchý web sami, bez odborných znalostí programování a grafiky pomocí hotových šablon spolu se systémem pro správu obsahu, jako je WordPress, nebo si vytvořit web od nuly v programu pro tvorbu webových stránek. Dostupnost obojího se zdá být nekonečná, takže si každý může najít ideální nástroj právě pro sebe.
Pravidelně publikujte na sociálních sítích – ukažte ostatním, že jste aktivní
Sociální média jsou skvělým způsobem, jak udržet pozornost pozorovatelů o aktivitách vaší společnosti. Pravidelné zveřejňování obsahu, například jednou týdně, vám umožní vybudovat si skupinu zainteresovaných zákazníků, kteří budou chtít využívat vaše služby. Sociální média jsou také ideálním místem pro oznamování novinek a informování publika (zájemců o vaše služby) o nových službách a aktuálních akcích a událostech.
Vybudujte si pozitivní vnímání své společnosti prostřednictvím bezvadných online recenzí
Lidé, kteří mají zájem o servis svého vozu, budou porovnávat nabídky různých místních firem, aby si vybrali tu nejspolehlivější. Důvěru a profesionalitu si v očích zákazníků vybudujete díky pozitivním recenzím, které se o vašem autoservisu objeví na internetu. Zdrojem můžete být různými způsoby, včetně vybízení lidí k publikování recenzí výměnou za servisní poukaz nebo slevový kupón.
Co dělat, aby zákazníci doporučovali váš autoservis?
Pokud jste si již vybudovali síť zákazníků, kteří jsou s vašimi službami spokojeni, můžete je bez obav využít k získání dalších zakázek.